Přeskočit na hlavní obsah

Svět na kolejích

Svět na kolejích

Staňte se součástí našeho týmu

Svět na kolejích

Staňte se součástí našeho týmu

O nás

Vstupte do světa železniční nákladní dopravy, kde se inovace potkávají s tradicí a vaše kariérní dráhy získávají nový směr. Jsme ČD Cargo, největší česky železniční nákladní dopravce, který má kořeny hluboko v historii. S více než 900 lokomotivami jsme špičkou v poskytování vnitrostátní i mezinárodní přepravy zboží a patříme mezi pět největšísch nákladních železničních dopravců v EU, kde s temperamentem dravce získáváme další prostor.

Naše síť služeb zahrnuje přepravu široké škály zboží od surovin po výrobky s vysokou přidanou hodnotou, přepravu kontejnerů, mimořádných zásilek a pronájem železničních vozů, vlečkové a další přepravní služby.
Naše společnost v České republice zaměstnává téměř 6 000 osob.

Naše vize

Naší vizí je udržovat si vedoucí postavení na trhu a současně být obchodním partnerem, který je plně zaměřen na potřeby klienta. Odhodlaně posilujeme naši nabídku služeb nejen v České republice, ale i za hranicemi. Rozvíjíme intermodální přepravu, propojujeme různé druhy dopravy a nabízíme efektivní a udržitelné možnosti přepravy.

Soustavně rozvíjíme naše zaměstnance, podporujeme jejich odborný a jazykový rozvoj a spolupracujeme s technickými učilišti a školami.

Klíčovým faktorem je pro nás bezpečnost. Pracujeme na zajišťování bezpečnosti na všech úrovních společnosti a aktivně zapojujeme naše zaměstnance do procesů jejího zefektivňování. Věříme, že naše ambice a cíle nás povedou k dalším úspěchům a udrží nás v čele železniční nákladní dopravy.

Naše vize

Naše hodnoty

Jistota <br>a bezpečí

Jistota
a bezpečí

Péče <br>a podpora

Péče
a podpora

Přátelství <br>a spolupráce

Přátelství
a spolupráce

Otevřená <br>komunikace

Otevřená
komunikace

Důvěra <br>a respekt

Důvěra
a respekt

Rozmanitost <br>práce

Rozmanitost
práce

Kde nás najdete

Mapa ČR
Mapa ČR

Děčín

Obvod PP zahrnuje kromě samotného Děčína i oblast Českolipska a Šluknovského výběžku. Význam samotného Děčína je především v tom, že se jedná o přechodovou pohraniční stanici... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Ústí nad Labem

Obvod PP zahrnuje 3 stanice Ústí nad Labem – západ, Lovosice a Hněvice. Ústí nad Labem – západ je uzel, ve kterém se sjíždějí vlaky z pěti směrů. V Lovosicích jsou... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Most

Pro obvod PP je dominantním nakládka hnědého uhlí ze 4 míst: Úpravna uhlí Ledvice ve stanici Světec, vlečka Hrabák ve stanici Počerady, vlečka Komořany v železniční stanici... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Cheb

Celý obvod PP sousedí s Německem, a proto také přeprava mezinárodních vlaků tvoří významnou část jeho výkonů. Kromě ucelených dálkových vlaků a řazení jednotlivých vozových zásilek je... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

České Budějovice

Obvod PP se rozkládá na území Jihočeského kraje a částečně zasahuje i do kraje Plzeňského a Středočeského. Jedinou klasickou vlakotvornou stanicí s řadícími pracemi... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Plzeň

Obvod PP územně pokrývá přibližně Plzeňský kraj vyjma Sušicka a Plané u Mariánských Lázní. Primárním centrem PP je plzeňská aglomerace, kde zpracováním v železničním uzlu Plzeň... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Beroun

Obvod PP leží v západní části Středočeského kraje a zahrnuje z pohledu železniční přepravy významné stanice: Beroun, Kralupy nad Vltavou, Příbram, Kladno-Dubí, Středokluky, Jeneč... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Mladá Boleslav

Obvod PP lze rozdělit do 4 místních oblastí, kterými jsou Mělník, Mladá Boleslav, Turnov a Liberec. Ve stanici Mělník se nachází kontejnerové překladiště Mělník Labe (České přístavy,... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Nymburk

Obvod PP Nymburk se nachází ve střední části Středočeského kraje a skládá se z tří významných stanic určených pro železniční přepravy, a to Kolín, Nymburk a Čáslav. V... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Praha-Libeň

Obvod PP je specifický tím, že zahrnuje hlavní město a přilehlé okolí. Hlavními přepravovanými komoditami jsou zásilky kombinované dopravy z/do kontejnerového terminálu v Praze Uhříněvsi... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Česká Třebová

V obvodu PP se nachází seřaďovací nádraží Česká Třebová, v jehož sousedství je areál Terminálu Metrans, s kterým úzce spolupracujeme. V Zábřehu na Moravě spolupracujeme... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Hradec Králové

Obvod PP zahrnuje oblast Hradecka, Týnišťska, Náchodska a Trutnovska. V rámci obvodu zajíždíme do 64 železničních stanic a obsluhujeme 67 vleček, z nichž nejvýznamnější jsou... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Pardubice

Obvod PP je charakteristický například tím, že zajišťuje specifické činnosti spojené s přepravou pro Elektrárnu Chvaletice, a to provozování drážní dopravy na vlečce, přístavbu... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Český Těšín

Součástí obvodu PP jsou tři přechodové stanice s Polskem Bohumín/Chalupki, Petrovice u Karviné/Zebrzydowice a Český Těšín/Zebrzydowice. Jedna přechodová stanice je se Slovenskem Mosty... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Olomouc

Obvod PP zahrnuje 3 hlavní vlakotvorné stanice se svážným pahrbkem: Přerov, Olomouc a Valašské Meziříčí. Stanice Přerov disponuje možností obsluhovat 4 traťové směry (Kojetín, Hranice... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Ostrava hl. nádraží

V obvodu PP se zajišťuje zejména rozřazování zátěže v seřaďovacích stanicích Ostrava levé a Ostrava pravé nádraží. Dále se zde zajišťuje obsluha vleček v uzlu Ostrava, kde se nakládá... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Ostrava-Kunčice

Obvod PP zahrnuje trať mezi Ostrava–Kunčice – Ostrava–Bartovice – Havířov a trať mezi Ostrava–Kunčice – Lískovec u Frýdku – Frýdek-Místek - Dobrá u Frýdku-Místku, Frenštát... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Brno-Maloměřice

Obvod PP je spojován zejména se seřaďovacím nádraží Brno-Maloměřice, které patří k největším na Jižní Moravě. Díky své provozní kapacitě dokáže v případě potřeby pomoci... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Břeclav

Součástí obvodu PP jsou dvě přechodové stanice s Rakouskem Břeclav/Hohenau a Znojmo/Retz a jedna přechodová stanice se Slovenskem Lanžhot/Kúty, kde provádíme předávky a přejímky... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Havlíčkův Brod

Obvod PP zahrnuje územně celou Českomoravskou vrchovinu. Stanice Havlíčkův Brod leží na hlavní dvoukolejné trati Kolín – Havlíčkův Brod – Brno, všechny ostatní tratě v obvodu jsou... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

SOKV České Budějovice

Jihočeské opravárenské středisko v Českých Budějovicích poskytuje komplexní servis především nákladních lokomotiv a vagonů. Disponuje kvalitním přístrojovým vybavením a speciálním... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

SOKV Ostrava

Středisko oprav kolejových vozidel Ostrava se zabývá opravárenstvím a údržbou železničních kolejových vozidel spadající do portfolia ČDC. Do jeho působnosti od severu na jih... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

SOKV Ústí nad Labem

Středisko oprav kolejových vozidel obhospodařuje pracoviště v Ústí nad Labem, Mostě, Nymburce a Chebu. Na všech těchto pracovištích se udržují a opravují všechny typy... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Odúčtovna přepravních tržeb (OPT)

Odúčtovna přepravních tržeb Olomouc, známá spíše pod zkratkou OPT, je fakturačním centrem společnosti. V rámci činností vykonávaných v různých informačních systémech OPT shromažďuje... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Řízení provozu (ŘP)

Řízení provozu sídlí u stanice Česká Třebová a spadá pod SOKV Ústí nad Labem. Je rozděleno na dvě oddělení podle činností. Oddělení provozního řízení se stará o řízení... Zobrazit více
VOLNÁ MÍSTA
i: Více informací o jednotlivých lokalitách naleznete níže.

Generální ředitelství a Oblastní provozní ředitelství

Generální ředitelství zajišťuje realizaci rozhodnutí orgánů společnosti na centrální úrovni a integritu řízení všech jednotek organizační struktury.

Oblastní provozní ředitelství (dále jen OPŘ) jsou tři a zajišťují řízení provozních pracovišť v lokalitách OPŘ Západ, OPŘ Střed, OPŘ Východ.

Provozní
pracoviště

Provozní pracoviště jsou výkonnými jednotkami pro zabezpečení provozních a přepravních činností. Společnost má po celé České republice celkem 20 provozních pracovišť.

Děčín

Obvod PP zahrnuje kromě samotného Děčína i oblast Českolipska a Šluknovského výběžku. Význam samotného Děčína je především v tom, že se jedná o přechodovou pohraniční stanici na nejvýznamnějším přechodu mezi Českou republikou a Německem. Přes železniční přechod Děčín/Bad Schandau se realizuje kolem 95 % všech mezinárodních nákladních vlaků z a do Německa (cca 40 – 50 vlaků denně). Nejčastěji přepravovanými komoditami v těchto vlacích jsou kontejnery, automotiv, obilí a PHM, z velké části z a do severoevropských námořních přístavů. Obvody Českolipska a Šluknovského výběžku charakterizuje spíše přeprava jednotlivých zásilek pro naše zákazníky (dřevo, uhlí, kovový šrot), ale i zde se vyskytují stanice, kde se nakládají i ucelené vlaky, např. Mimoň a Jestřebí (vlečky ZZN – obilí), nebo Jestřebí (vlečka Provodínské písky - sklářské a slévárenské písky).
Obrázek - Děčín  - 1
Obrázek - Děčín  - 2
Obrázek - Děčín  - 3
Obrázek - Děčín  - 4
Obrázek - Děčín  - 5

Ústí nad Labem

Obvod PP zahrnuje 3 stanice Ústí nad Labem – západ, Lovosice a Hněvice. Ústí nad Labem – západ je uzel, ve kterém se sjíždějí vlaky z pěti směrů. V Lovosicích jsou stěžejní vlečky Českosaské přístavy, Lovochemie. Ve stanici Hněvice se zpracovává nepřetržitě velký objem vozů. Mezi vlečky v tomto obvodu se například řadí: MONDI, Spolchemie, AGC Řetenice, elektrárna Mělník, Čepro atd. V rámci obvodu dovážíme suroviny jako jsou chemikálie, kulatina, štěpka, uhlí, vápenec, struska, obiloviny, písek, soda a pohonné hmoty. Rovněž odvážíme hotové výrobky, zboží z překládky – papírenské zboží, dřevěné výrobky, chemikálie, obiloviny. Do sousedícího střediska oprav kolejových vozidel přepravujeme a přistavujeme vozy a hnací vozidla určené k opravě.

Most

Pro obvod PP je dominantním nakládka hnědého uhlí ze 4 míst: Úpravna uhlí Ledvice ve stanici Světec, vlečka Hrabák ve stanici Počerady, vlečka Komořany v železniční stanici Třebušice a vlečka DNT ve stanici Březno u Chomutova.
Dále je zde seřaďovací nádraží Most, kde se sestavují relační vlaky s jednotlivými vozovými zásilkami do různých stanic v ČR.
Našimi vlaky obsluhujeme kontejnerový terminál ve stanici Obrnice. Ve stanici Chomutov zajišťujeme čištění železničních vozů. Ačkoliv by se vzhledem k poloze PP mohlo zdát, že se jedná jen o nakládku hnědého uhlí, tak za zmínku stojí i nakládky a přepravy dřeva a železného šrotu. Dále přepravy obilí ze stanic Lenešice nebo Černovice u Chomutova, ale také vápenec do elektráren v našem obvodu a odvoz energosádrovce.

Cheb

Celý obvod PP sousedí s Německem, a proto také přeprava mezinárodních vlaků tvoří významnou část jeho výkonů. Kromě ucelených dálkových vlaků a řazení jednotlivých vozových zásilek je pro Cheb typická sestava vlaků se železným šrotem pro železárny v Duryňsku. V ostatních komoditách dřívější dominující uhelné vlaky v současnosti ustupují nakládce dřeva, ať už se jedná o přepravu surové dřevní hmoty, dřevní štěpky nebo řeziva.

České Budějovice

Obvod PP se rozkládá na území Jihočeského kraje a částečně zasahuje i do kraje Plzeňského a Středočeského. Jedinou klasickou vlakotvornou stanicí s řadícími pracemi na svážném pahrbku jsou České Budějovice, přes které prochází podstatná část zásilek určených k přepravě do stanic PP.
Přestože je v Jihočeském kraji několik celorepublikově významných strojírenských podniků, převládají přepravy komodit dřevní hmoty (surové dřevo, štěpka), zemědělských produktů (obilí), železného šrotu, uhlí (jak do tepláren, tak pro maloodběratele), pohonných hmot a hnojiv. Za zmínku rovněž stojí realizace vojenských transportů a obsluha vnitřního areálu Jaderné elektrárny Temelín.

Plzeň

Obvod PP územně pokrývá přibližně Plzeňský kraj vyjma Sušicka a Plané u Mariánských Lázní. Primárním centrem PP je plzeňská aglomerace, kde zpracováním v železničním uzlu Plzeň prochází téměř veškeré zásilky s místem dodání či naopak podané k přepravě právě v Plzeňském kraji.
Skladba zásilek je velmi různorodá od chemických produktů a paliv přes uhlí pro místní teplárny, přepravu dřeva, papírenské polotovary, segmenty automotiv, strojírenské a elektrotechnické výrobky zejména v podobě transformátorů, nově vyrobených železničních jednotek, lokomotiv, přeprav dalších surovin např. kaolinu apod. Spotřební zboží, polotovary, komponenty pro následné zpracování do a z místních lokalit jsou přepravovány v rámci kontejnerových přeprav z terminálu Metrans v Nýřanech.

Beroun

Obvod PP leží v západní části Středočeského kraje a zahrnuje z pohledu železniční přepravy významné stanice: Beroun, Kralupy nad Vltavou, Příbram, Kladno-Dubí, Středokluky, Jeneč a Hořovice.
Je zde zajišťována přeprava důležitých komodit. Jedná se zejména o přepravu vápence z Berouna a Nučic, cementu z Prahy-Radotína, PHM do Hořovic, leteckého benzínu do Středokluk, dřeva z Příbrami a přepravu chemických výrobků z Kralup nad Vltavou. Pro řazení jednotlivých zásilek jsou určeny seřaďovací stanice Beroun a Kralupy nad Vltavou, ve kterých probíhají řadící práce.

Mladá Boleslav

Obvod PP lze rozdělit do 4 místních oblastí, kterými jsou Mělník, Mladá Boleslav, Turnov a Liberec. Ve stanici Mělník se nachází kontejnerové překladiště Mělník Labe (České přístavy, a.s.), kde provádíme obsluhu vlečky tzn. posunové práce při rozpuštění a tvorbě ucelených vlaků. V Mladé Boleslavi zajišťujeme zejména ucelené vlaky pro komoditu automotiv včele se Škoda Auto, a.s. Dále zde provádíme specifické práce při vykládce ucelených vlaků s uhlím pro ŠKOENERGO. V Turnově a Liberci přepravujeme zejména komodity jako je dřevo, uhlí, sklářský písek, chemie a železný šrot.

Nymburk

Obvod PP Nymburk se nachází ve střední části Středočeského kraje a skládá se z tří významných stanic určených pro železniční přepravy, a to Kolín, Nymburk a Čáslav.
V Nymburce se nachází jedno z největších seřaďovacích nádraží v České republice a odtud zajištujeme přepravu automobilů ze Škody Mladá Boleslav do celé Evropy. Do sousedící opravny kolejových vozidel přepravujeme a přistavujeme vozy určené k opravě.
Kolín je řadící stanice, která má celkem 23 vleček. Z tohoto počtu je jich aktivních 19. K těm nejvýznamnějším patří vlečky Kolínské automobilky TPCA, logistického centra společnosti Mi-King nebo Lučebních závodů Kolín. Nejvíce přeprav z Kolína jsou opět automobily z TPCA Kolín, které odvážíme do celé Evropy.
Další významnou stanicí je Čáslav, kde pro naše zákazníky zajištujeme přepravu PHM pro letiště, betonové výrobky z Vrdů a přepravu chemikálií.

Praha-Libeň

Obvod PP je specifický tím, že zahrnuje hlavní město a přilehlé okolí. Hlavními přepravovanými komoditami jsou zásilky kombinované dopravy z/do kontejnerového terminálu v Praze Uhříněvsi a také chemické produkty (vlečky Spolana Neratovice a ČEPRO Mstětice). V Benešově a okolí převažují zásilky se zde vytěženým dřevem a zásilky uhlí z Mostecké pánve. V obvodu PP probíhají poměrně rozsáhlé rekonstrukce infrastruktury železniční sítě, což sebou sice nese jistou náročnost přeprav, avšak zároveň nám to přináší možnost na těchto stavbách participovat.

Česká Třebová

V obvodu PP se nachází seřaďovací nádraží Česká Třebová, v jehož sousedství je areál Terminálu Metrans, s kterým úzce spolupracujeme. V Zábřehu na Moravě spolupracujeme s vlečkou Vitošov, odkud se odváží vápenec do Ostravy - Bartovic a do Třineckých železáren. Ve stanici Ruda nad Moravou poskytujeme přepravní služby pro Olšanské papírny. Ve stanici Svitavy přepravujeme suroviny pro společnost Dinaska (součást podniku Refraktories) zabývající se výrobou šamotových materiálů. Ze stanic Svitavy a Zábřeh na Moravě přepravujeme TKO do spalovny v Brně Slatině. V našem obvodu se také nachází hraniční přechod s Polskem Lichkov – Miedzylesie.

Hradec Králové

Obvod PP zahrnuje oblast Hradecka, Týnišťska, Náchodska a Trutnovska. V rámci obvodu zajíždíme do 64 železničních stanic a obsluhujeme 67 vleček, z nichž nejvýznamnější jsou vlečky ŠKODA AUTO Solnice, Elektrárny Opatovice, ESAB Vamberk, Recycling-kovové odpady a.s. vlečka Vysoké Mýto. Nejčastěji přepravované komodity v našem PP jsou osobní automobily, energetické uhlí, surové dřevo, železný šrot a výrobky ze železa nebo oceli.

Pardubice

Obvod PP je charakteristický například tím, že zajišťuje specifické činnosti spojené s přepravou pro Elektrárnu Chvaletice, a to provozování drážní dopravy na vlečce, přístavbu ucelených vlaků s uhlím v nástavbách Innofreight, vykládku uhlí pomocí stacionárního vykládacího zařízení, vykládku vápence, přístavbu jednotlivých vozových zásilek, tvorbu a odvoz ucelených vlaků s popílkem a energosádrovcem.
Rovněž přepravujeme pestrou paletu komodit, především hnědé uhlí, suroviny pro stavební průmysl, dřevo, hutní výrobky, železný šrot a ucelené kontejnerové vlaky na terminál Českých přístavů v Pardubicích.

Český Těšín

Součástí obvodu PP jsou tři přechodové stanice s Polskem Bohumín/Chalupki, Petrovice u Karviné/Zebrzydowice a Český Těšín/Zebrzydowice. Jedna přechodová stanice je se Slovenskem Mosty u Jablunkova/Čadca. Na těchto přechodech se provádí předávky a přejímky nákladních vlaků a v případě potřeby se zde dále provádí úpravy nákladů nebo odstranění drobných technických závad na vozech.
Dále se zde nachází dvě seřaďovací stanice a to Bohumín – Vrbice a Český Těšín. V těchto stanicích se sestavují ucelené a „směskové“ vlaky jak do Polska, Slovenska tak i do vnitrozemí.
Do obvodu patří rovněž železniční stanice Třinec, kde je zaústěna vlečka Třinecké železárny a vlečka na opravnu kolejových vozidel.
Dále do obvodu patří stanice Louky nad Olší, kde se přebírají vlaky s uhlím z vlečky PKP Cargo Internationale a stanice Dětmarovice, kde zajišťujeme dodávky uhlí pro elektrárnu Dětmarovice.

Olomouc

Obvod PP zahrnuje 3 hlavní vlakotvorné stanice se svážným pahrbkem: Přerov, Olomouc a Valašské Meziříčí. Stanice Přerov disponuje možností obsluhovat 4 traťové směry (Kojetín, Hranice na Moravě, Brodek u Přerova, Říkovice) a nachází se zde opravna kolejových vozidel. Stanice Olomouc disponuje možností obsluhovat 5 traťových směrů (Litovel, Dětřichov, Troubelice, Prostějov, Třebčín) a nachází se zde i logistické středisko, které zajišťuje překládku z vlaku na kamiony. Stanice Valašské Meziříčí disponuje možností 5 traťových směrů (Rožnov pod Radhoštěm, Hostašovice, Lhotka nad Bečvou, Osíčko, Vsetín). K hlavním komoditám, které přepravujeme v našem obvodu patří: dřevo, stavebniny, chemie, řepa, obilí, melasa, železná ruda a výrobky ze železa, výrobky pro výlukovou činnost, vojenská přeprava, přeprava bílé elektroniky. Mezi vlečky v tomto obvodu se například řadí: Teplárna Olomouc, Cukrovar Vrbátky, Čepro Vlečka Loukov, DEZA Valašské Meziříčí, Českomoravský štěrk a.s. atd.

Ostrava hl. nádraží

V obvodu PP se zajišťuje zejména rozřazování zátěže v seřaďovacích stanicích Ostrava levé a Ostrava pravé nádraží. Dále se zde zajišťuje obsluha vleček v uzlu Ostrava, kde se nakládá především komodita železo, koks, šrot a chemie. Dále pak svoz a rozvoz zátěže na rameni Ostrava – Studénka (Štramberk, Nový Jičín, Budišov nad Budišovkou) s obsluhou terminálu multimodální přepravy v Mošnově, dále na rameni Ostrava – Opava – Krnov (Jindřichov ve Slezsku, Bruntál, Vrbno pod Pradědem, Valšov, Rýmařov). Rovněž je zde zajišťován svoz a rozvoz zátěže na Jesenicku přes peážní trať Mikulovice - Glucholazy – Jindřichov ve Slezsku, kde převažuje komodita dřevo.

Ostrava-Kunčice

Obvod PP zahrnuje trať mezi Ostrava–Kunčice – Ostrava–Bartovice – Havířov a trať mezi Ostrava–Kunčice – Lískovec u Frýdku – Frýdek-Místek - Dobrá u Frýdku-Místku, Frenštát pod Radhoštěm. Ve stanici Ostrava–Kunčice se nachází seřaďovací nádraží se svážným pahrbkem a probíhá zde také přepřahání všech vlaků pro Hyundai Nošovice, Lenzing BIOCEL Paskov a terminál AWT v Paskově. Dále se v obvodu obsluhují stanice Ostrava–Bartovice (vlečka LIBERTY Ostrava), Havířov (vlečka METRANS Šenov) a Frýdek–Místek pro nakládku dřeva a ucelených souprav dřeva. Mezi komodity přepravované v obvodu patří zejména uhlí, železná ruda, ocelové výrobky, železný šrot, osobní auta, kontejnery, dřevo, štěpka, louhy, kulatina a řezivo.

Brno-Maloměřice

Obvod PP je spojován zejména se seřaďovacím nádraží Brno-Maloměřice, které patří k největším na Jižní Moravě. Díky své provozní kapacitě dokáže v případě potřeby pomoci s vlakotvorbou i ostatním provozním pracovištím v obvodu PP. Mezi nejčastěji přepravované komodity v obvodu patří zejména železný šrot, stavebniny, pohonné hmoty (sklad Čepro Střelice, civilní letiště Brno, vojenské letiště Náměšť nad Oslavou), dále zásilky v rámci kombinované dopravy (Terminál Brno), žáruvzdorné materiály, dřevo a také zásilky s komunálním odpadem (spalovna Brno Slatina).

Břeclav

Součástí obvodu PP jsou dvě přechodové stanice s Rakouskem Břeclav/Hohenau a Znojmo/Retz a jedna přechodová stanice se Slovenskem Lanžhot/Kúty, kde provádíme předávky a přejímky nákladních vlaků a v případě potřeby provádíme úpravy nákladů nebo zajišťujeme odstranění technických závad na vozech v opravně kolejových vozidel Břeclav. K obvodu náleží dvě pracoviště v Otrokovicích a ve Znojmě. Hlavními činnostmi a komoditami jsou dodávky uhlí do tepláren v okolí Zlína, dodávky žlutého fosforu do Fosfy Břeclav, posun při vykládce cukrové řepy pro Moravskoslezské cukrovary v cukrovaru Hrušovany nad Jevišovkou a obsluha kontejnerového terminálu Metrans v Lípě na Dřevnicí.

Havlíčkův Brod

Obvod PP zahrnuje územně celou Českomoravskou vrchovinu. Stanice Havlíčkův Brod leží na hlavní dvoukolejné trati Kolín – Havlíčkův Brod – Brno, všechny ostatní tratě v obvodu jsou jednokolejné a sklonově poměrně náročné. Provozní personál PP je umístěn ve stanicích Havlíčkův Brod, Jihlava a Ždírec nad Doubravou. Hlavní přepravované komodity jsou dřevo (dřevní výrobky, štěpka a recyklát), chemie (ropné produkty, zkapalněné plyny, hnojiva), svitky plechů a uhlí.

Střediska oprav
kolejových vozidel

Střediska oprav kolejových vozidel (SOKV) jsou výkonnými jednotkami pro údržbu a opravy železničních kolejových vozidel. SOKV se dále člení na Opravny kolejových vozidel.

SOKV České Budějovice

Jihočeské opravárenské středisko v Českých Budějovicích poskytuje komplexní servis především nákladních lokomotiv a vagonů. Disponuje kvalitním přístrojovým vybavením a speciálním technickým zázemím, s jehož využitím dokáže realizovat ty nejvyšší stupně údržby motorových i elektrických kolejových vozidel. Je to opravna s více jak stopadesátiletou tradicí, potřebným patriotismem a perspektivní vizí. A umí to i s kolejovými jeřáby.

SOKV Ostrava

Středisko oprav kolejových vozidel Ostrava se zabývá opravárenstvím a údržbou železničních kolejových vozidel spadající do portfolia ČDC. Do jeho působnosti od severu na jih Moravy patří opravny kolejových vozidel v Ostravě, Třinci, Přerově, Brně a Břeclavi. SOKV Ostrava díky své poloze úzce spolupracuje s dceřinkami ČDC v okolních státech jako je Polsko, Slovensko, Maďarsko a Rakousko. Mezi jedno z jeho specifik patří zmodernizovaná dílna oprav nárazníků v Břeclavi, která zásobuje nárazníky nejen celé ČDC, ale i spoustu externích zákazníků.

SOKV Ústí nad Labem

Středisko oprav kolejových vozidel obhospodařuje pracoviště v Ústí nad Labem, Mostě, Nymburce a Chebu. Na všech těchto pracovištích se udržují a opravují všechny typy nákladních vozů. V Mostě se navíc udržují a opravují lokomotivy a v Ústí n.L. pak ty nejmodernější řady. K těmto pracím přizpůsobujeme infrastrukturu, vkládáme nemalé investice do hal a vybavení, což dokládají nové a rekonstruované stavby v našich opravnách.

Odúčtovna
přepravních tržeb

Odúčtovna přepravních tržeb (OPT)

Odúčtovna přepravních tržeb Olomouc, známá spíše pod zkratkou OPT, je fakturačním centrem společnosti. V rámci činností vykonávaných v různých informačních systémech OPT shromažďuje a zpracovává podklady k fakturaci od všech útvarů společnosti, vystavuje a účtuje faktury a sleduje jejich finanční urovnání. Nejvýznamnější podíl podkladů zpracovávaných na OPT pak tvoří přepravní doklady (nákladní listy) ze železničních stanic.

Řízení provozu

Řízení provozu (ŘP)

Řízení provozu sídlí u stanice Česká Třebová a spadá pod SOKV Ústí nad Labem. Je rozděleno na dvě oddělení podle činností. Oddělení provozního řízení se stará o řízení vlaků ČDC, včetně přeprav ucelených vlaků, a kontroluje realizaci těchto přeprav. Dispečeři řídí provoz v přidělených obvodech a zajišťují výměnu vlaků na hranicích s Německem, Rakouskem a Polskem. Oddělení také zabezpečuje zvláštní přepravy, jako jsou vojenské a radioaktivní zásilky. Oddělení řízení provozu nákladních vozů (ÚDIV) se zabývá dirigováním vozů a správou dat s detašovanými pracovišti v Ústí nad Labem a Ostravě.
Nastavení cookies